Monday, March 16, 2009

pk jaga ati ko.. ati aku ko xpk lak!!!

last saturday we all had family meeting tuk wedding ajan(my uncle). semua ni berpunca drpd Family Day we all bln 4 ni. sepatutnye perbincangan ni xde kene mengena dgn family day tp ade sorg pakcik aku yg memulakan pergadohan ni gara2 anak kesygan die TAK PERGI FAMILY DAY thn ni!!!!


AKU xkisah yg die bole msk kan psl hal ni tp die bole kate "ape tugas ahlijawatankuasa xpk psl org lain mampu ke x nk g family day ni!" (sian kt acik n kak liza sbb dorg yg arrange). Tp bg aku bende ni, sepatutnye dorg da bg duit bln2. every one have 2 give duit kt acik every month so xley blame people if u xde duit sbb xbyr. yg aku xphm tu nape name aku n kaklin yg d sebut mase org tgh ckp psl ANAK die??? aku tau aku ni xde bapak!!! tu la org xley kene tegur. biler tegur die akan mencari kesalahan org lain. CTH BILE ORG KATE "ANAK KO 'MCM NI' KO BOLE LAK KATE 'ANAK KO ZAI LG TERUK!!!........." (ape kene mengena aku dgn bende ni???). XBOLE MENERIMA KESALAHAN DIRI. ORG KALO NK MENEGAKKAN BENANG YG BSR XBOLE BERLAKU!!! PASTU BOLE LAK UNGKIT2 PSL "KORG NAIK KETE AKU, AKU XMINTAK DUIT MINYAK PON". THAT IT LEPAS NI NO MORE TUMPANG KETE 'DIE', MAMA.


Tiap2 thn nk gado2. but this year too much ok. ape2 pon this year is our last family so no more family day!!! kalo nk jln2 g sendiri2 ade duit pegi if xde duit ddk umah diam2!

if Along ade die akan calm me down. n she will calm our family down!

From kaklin 2 me:
"DD, marilah kita mulakan idup baru. Our lives sudah tentu bahagia tanpa campur tangan org lain. Berbakti la kepada Mama n ayah kita. Manalah mereka nak tahu jika kita berbakti kepada ayah kita atau tidak, sebab kita bukan mcm mereka. Tidak mengapa. Kamu masih ada i sebagai kakak. Saya ada Abg yang sgt best understanding dan mama yang best in the world."

THANK U SIS. IF U XDE I XTAU LA CAMNE.

6 comments:

maylyn said...

aku keciwa...tp nak wat mcm ne d, dh jadik kan? aku nk belikan mama hadiah :) hahha tetiba ok sebab dia xde handbag sian lak...

Azza Azwar said...

ishk...jahat sungguh mulut org tu...sabar ye put...take care of ur family...p lantaklah ape diorg nk kutuk...coz at the end it comes back to them...setiap perbuatan akan dibayar cash...!!!

xyah cuti2 dgn diorg pun xpe...mey jom bwk mama skali cuti2 dgn kite2...lg best... ;D

kimimycat said...

well Put, biasa la..some people mmg suke create drama in the family.. hope u bersabar n take it as a learning curve and abai kan je..huhu..take care babe!

UmmiKhayra said...

sabar banyak2 to both of u... semalam nini dah tya kak alyn pasal kes tu.. and dh tau dah sume2... me n along tak diberitahu oleh sesapa pun.. tapi dh leh agak pasal apa.. sebab yg aritu yang dd dtg lmbt umh kak maz pun dh gaduh pasal bende yang sama... huhuhu

MOHAMAD EFFAZUAN said...

huh tragisnye...
sabar put...
dugaan...dugaan...dugaan...

Unknown said...

kak lin: huhhuhuhu... ye acik pon ade kate nk handbag g :P
azza: ok gk tu :)
dikna: tq babe :)
nini: tu la psl. dd pon xtau da mcm mls nk lyn dorg. btw tq nini :)
affa: aku bersbr ni. don wori ;)