Thursday, May 14, 2009

15 May...

Entry kali ni aku wat specially for my beloved sis... Tomorrow (15 May) genap 3 thn pemergian arwah. byk yg berubah lepas ketiadaan along. Aku rase aku da makin matang dr dulu. Aku yg terlalu bergantung dgn along sj. Really miss her so much. Byk sgt perkara yg sgt aku rindu dgn along. aku rindukan:
  • ceritanye (everything)
  • pelukkan dan ciuman nya
  • gelak tawanya
  • lawaknya
  • hangout dgnnya
  • meluahkan perasaan aku bile time aku happy, mrh, menangis, lawak etc.
  • bg idea dlm ape sj keje aku
  • meredakan perasaan aku if aku xpuas ati dgn kwn2, family, org yg xkenal etc.
  • die bg aku present (last bday present aku along bg aku jam 'ELLE')
  • she always remember special ocassion org lain spt bday, wedding anniversary etc.
  • byk knowledge n experience yg die ajar kt aku
  • she always mengalah bile dgn aku. (lucky had sis like her)
  • byk sgt nk listkan smpy xterkira, ni skit je yg aku dpt listkan sbb dah sedey sgt ni. air mata aku da mencurah2 xsanggup nk listkan lg.
Sebelum nk abis kan entry kali ni aku nk cite skit 1 cite. xde la penting sgt tp just nk bercerita. Ade 1 hr tu sorg jr unikl msg aku kt FB. msg nye spt ni:
Kak put bole tlg bg nama penuh arwah miss put x? kwn saya mintak.
pastu aku reply:
nama miss put, Puteri Zalina Addnan. erm bole akak tau nape nk mintak nama ni?
Die reply plak :
Kwn saya ni nk wat kenduri tahlil. so die nk msk kan nama arwah skali sbb arwah byk tlg die mase die study dulu smpy die da berjaya dpt keje yg elok.
Wah sungguh terharu dgn msg tu. ada gk yg ingat kt arwah wpon die da xde lg. Terima Kasih semue yg ingat da syg kt arwah. Aku xkan lupakan jasa Along kt aku, mama, angah & all family. Miss u n i always pray for u. i will take care mama same mcm along jaga mama dulu...

AL-FATIHAH BUAT PUTERI ZALINA ADDNAN SEMOGA ROH NYA DITEMPATKAN DGN ORG2 YG BERIMAN. AMIN...

8 comments:

MOHAMAD EFFAZUAN said...

byk kenangan dgn arwah yg ssh aku nk lupakan... lebih2 lg masa dia conduct kita dlm Majlis Perwakilan Pelajar dan program yg paling best iaitu Mentor Mentee... sedih ar bila ingt sume tu blk... xpelah put, byk2kan bersabar n bertenang k... aku akan sentiasa mendoakan yang terbaik untuk arwah..

juez said...

yeaaah...i was trying to tell u bout this, kat fb miss jan..ada notes yg dia buat tok arwah..tp..ada 'ngangguan' plak..n u know wat kan..huh panas btol ati nih!!!yeaaah smua pon rindukan arwah..terlalu byk kenangan..for dat junior..i rs mulia sungguh apa yg dia buat..u can c bila seseorang tu meninggal..dia meninggalkan NAMA..n she's one of them!(adeh tetiba lagu sedey plak.. sungguh menguasai suasana..) hang on there k! u got us..as ur sisters!luv u kput...
-AL Fatihah-

maylyn said...

amin... kalau nak listkan pasal along xkan habis. pray for her always.

UmmiKhayra said...

Amin..

Nini tak sempat kenal along.. tapi from ur story, kak alyn story and everyone story.. she must be really nice person.

Azza Azwar said...

Amin...miss her so much...!!! I never forgot about her....And everytime when Teachers Day coming, she is the 1st person in my mind....lot's of memory of her...

dear, i dedicate special tribute for her, do visit to my blog...

kimimycat said...

oh put, ko wat aku nanes baca entry ni..gud thing is, ppl still remember her deeds to all of us.. :)

suezen said...

amin. Be strong kak put..:)...

Unknown said...

thank u a lots guyz...