Thursday, April 2, 2009

Please Don't Do this

Yesterday, Hr berjln sperti biase xde la rase bende yg buruk bakal berlaku. tp kul 11.05 mlm aku dpt msg dr my bestfren from sek, Marlena Moslen (siap mention name ok). msg die mcm ni:

As'kum. Buat smua kenalan tuan punya hp... Sy adik dia nk bgtau yg dia tlh tngglkan kita semua pd pukul 7.57mlm ni sbb penyakit yg dia alami. hrpn agr sgala mkn & mnumnya d'halalkn. Hrp smua redha dgn pmergiannya...

Pastu berderau drh aku bile bace msg ni. nak nangis mcm xcaya. Aku reply msg td "Ni No hp sape ek?" (actually no hp ni aku xsave sbb Mayna gune 2 no). tetibe aku dpt call from my other bestfren gk (we all 1 geng), Monie. die call siap nangis (lg la menguatkan perasaan yg msg td tu btul. perbualan we all:

Monie: Dee, ko dpt msg x td?
Aku: Dpt. tu no hp sape ek?
Monie: ni no Mayna lar. tul ke ni Dee?? (sambil nangis teresak2)
Aku: ish mcm xcaye jer. da try call kieya(my fren also)?
Monie: Da try tp xde org angkat. aku call Mayna pon xangkat. Btul ke ni???
Aku: Da jgn nangis. tgu kite try ask Kieya & call again no die. (Aku try pujuk Monie, wpon dlm ati aku da xmenentu)


Lepas tu aku letak phone. n aku dpt msg dr no Mayna. "Aku la Mayna". wuish berderau lg skali. Aku reply "Sape yg meninggal???". And u all tau x yg die reply:

Mayna: Xbley Blah la ko dee. Scrol la msg smpy bwh. oits, Monie nangis la. mak ai terharu nye aku... aku syg korg ar.

Aku: ko jgn la wat lwk mcm ni wey aku xley trima la. seyes!!!
Mayna : Sory Dee... aku janji xwat g. best ar dpt kwn cm korg. xsangka aku at least ble smpy ajal aku nnt, aku tau korg sygkan aku...


Aku ape lg siap mrh Mayna. Pastu Kieya call aku tanye gk. And suare kieya da menggeletar. aku explain yg mayna main2 sbb April fool. kieya siap mrh2. ish korg nk tau x ape ayat last msg mula2 td. mcm ni msgnye:

...ke Toilet. sbb dia nk buang air yg sgt bsr. hehe. jgn marah =) april fool.

Yg plg ketara geng2 aku (Aku, monie & kieya) semue xbace msg smpy abis sbb scroll tu jauh sgt smpy we all ingat msg setakat tu jer.
So Moral of the story :
jgn do sumthing yg bole membuatkan org rase xelok dan sedey. Ade certain thing yg xley nk wat main2. Aku xsuke bende mcm ni sbb part mati awal ni mmg bole berlaku. So for my other frenz out there PLEASE DON'T DO LIKE THIS OK. INI ADALAH 1 AMARAN. aku xmain2 :(

6 comments:

Azza Azwar said...

ishk....don't ever do this...if the real thing happend in the future, people will lost their trust...

kalo aku pon berderau darah beb...

MOHAMAD EFFAZUAN said...

kasar betul bergurau cmtu...terikut sgt dgn budaya barat...sbb tu la islam mencegah sambutan april fool...sabar put...for sure kadar peratusan kepercayaan pd kwn ko tu mesti dah turun sket kan...kan...kan...

UmmiKhayra said...

wah... tak bestnya dpt gurauan macam tu... macam mendoakan diri sendirik je.. kalau nini pun berderau darah.. takde baca2 sampai habisnya msg cenggitu... hehehe

kimimycat said...

eee..x baik betul la buat hal2 mati ni main2.. isk isk.. btw, dah lama gak aku x buat benda2 april fool ni..igt time zaman skolah dulu2 je slalu buat..

Unknown said...

azza: huhuhuu tu lar...
affa: xde la kurang peratus kepercayaan kt kwn aku tu sbb die my bestfren.
nini: mmg xbest dpt msg camtu..
dikna: tu lar aku pon da xde main2 april fool lg skang ni. kalo dulu main2 pon xde la thp melampau, skit2 jer huhuhu...

maylyn said...

kwn ko sure masa dia kecik kecik dia xpenah dgr citer Pengembala Kambeng ngan Serigala...